Schoolopdracht

De opdracht is om een campagne te maken voor Vluchtelingenhulp Nederland om meer vrijwilligers uit de doelgroep 18 tot en met 30 jaar te trekken. Voor de campagne is een beperkt budget omdat ze geld liever willen besteden aan de vluchtelingen.

Concept

Mensen met elkaar verbinden.
Door contact met elkaar te leggen begrijp je de situatie beter en staan er meer mensen voor open om vrijwilliger te zijn. Door middel van activiteiten komen de mensen samen en als je er ambassadeurs aan koppelt die goed in de doelgroep vallen trek je nog meer mensen.

Huisstijl nu

De huisstijl nu heeft de kleuren rood en oranje in het logo en als steunkleur in hun designs gebruiken ze wit. Ook gebruiken ze altijd een bepaalde vorm.

Media-uitingen

Mijn media-uitingen ga ik op socialmedia gebruiken zoals facebook en Instagram. Ook ga ik Posters ophangen in buurthuizen, sportcomplexen en algemene plekken zoals scholen en bibliotheken. Ook zal er een landingspagina zijn waar je je makkelijk kunt inschrijven.

Typografie

De typografie heb ik heel basic gehouden en heb ik gekozen voor het font Roboto omdat hij een hele grote familie heeft en Hansief omdat die lekker opvallend is.

Kleuren

De kleuren komen uit het logo van Vluchtelingenwerk Nederland alleen heb ik ze iets lichter gemaakt. Door de kleuren uit het logo te gebruiken heb je evengoed nog de herkenbaarheid van Vluchtelingenwerk Nederland. Als steunkleur heb ik een licht grijze tint eraan toegevoegd die bij beide kleuren past.

Ambassadeurs

Nienke Plas is bekend in de doelgroep en zal veel mensen trekken net als Tim Hofman.

Anna Nooshin is zelf vluchteling geweest en pakt ook een grote doelgroep.

Instagram Feed

Instagram is een van de grootste platformen waar je veel mensen kunt bereiken. Omdat 1 post op Instagram best klein is heb ik gekozen om de informatie over meerdere foto’s te verdelen zodat het op het feed er tof uit ziet. Bij Nienke Plas heb ik alles in de kleur oranje en dat komt in elke media-uiting weer terug in dezelfde kleur zodat het duidelijk is.

Overal komt Ga Jij De Uitdaging aan Terug. Als activiteit ga je met Nienke Plas lopen in Zwolle. Door samen een activiteit te doen kom je met elkaar in contact en omdat er een ambassadeur aan zit verbonden zal dat meer mensen trekken. Op de instaposts staan meerdere quotes en wordt je door verbonden naar de website.

Bij Tim Hofman geld het zelfde bij hem ga je als activiteit Team Building opdrachten doen in Utrecht om samen de uitdaging aan te gaan. Bij Tim heb ik de kleur grijs gebruikt en die kleur komt ik elke media-uiting van Tim weer terug.

Anna Nooshin heeft de kleur rood en dat zal ook in alle media-uitingen van Anna Nooshin terug komen. Met Anna Nooshin ga je Picknicken in het Vondelpark in Amsterdam. Als je in de zomer in het Vondelpark komt zie je heel veel mensen die aan het chillen zijn en door middel van een picknick op zo’n locatie zal het veel mensen trekken.

 

Posters

De posters heb ik redelijk in de oude stijl gehouden zodat het wel herkenbaar isd at het van VluchtelingenWerk Nederland is. Ook komen hier de kleuren weer terug. Onderaan de poster staat de datum van het activiteit en wordt je door gestuurd naar de website.

De posters komen te hangen onder andere bij sportcomplexen, scholen, buurthuizen en langs de weg in de omgeving.

Landingspagina

Als je socialmedia gebruikt moet je je natuurlijk wel ergens in kunnen schrijven dus heb ik een landingspagina gemaakt. De landingspagina is te vinden op vluchtelingenwerk.nl/uitdaging. Het heeft dezelfde stijl als het Instagram feed maar dan staat er ook een knop waar je je kunt aanmelden en geeft het iets meer informatie. Als je je aan heb gemeld krijg je een mail met daarin een uitnodiging.

Folder

Als laatst heb ik een folder gemaakt die je door middel van een bepaalde manier uit elkaar vouwt en ook weer makkelijk in elkaar vouwt dus heel makkelijk mee te nemen is.

Als het evenement is geweest dan worden de mensen die zich hebben ingeschreven persoonlijk gebeld om te vragen wat zij van deze dag vonden en of ze vaker de uitdaging aan willen gaan om vluchtelingen te helpen en om vrijwilliger te zijn. Zo wordt de drempel minder hoog.

*Vluchtelingenwerk Nederland is gebruikt als fictieve opdrachtgever en is dus niet de daadwerkelijke opdrachtgever van deze opdracht.