Schoolopdracht
Voor school kregen we de opdracht een dynamische huisstijl te maken voor het Guggenheim Museum in Rotterdam (hij wordt niet officieel daar gebouwd).

 

Concept

Door middel van verschillende contrasten nieuwsgierigheid opwekken.
Contrast is verschillen uitvergroten. In kunst speelt contrast vaak een grote rol. Ik wilde tussen 2 uiterste een verhouding vinden.
Doormiddel van een donkere en een lichte kleur tegenover elkaar te zetten laat ik een groot contrast zien.

 

Logo

Het logo heeft het font Montserrat, Ik heb voor het lettertype Montserrat gekozen omdat het een strak lettertype is. Om met het contrast te spelen heb ik de g anders gemaakt dan de rest.

Ik ben gaan kijken wat ik 2 krachtige kleuren vond die een goed contrast brengen. Donkerblauw is heel donker en wit is juist weer heel licht. Een goed contrast dus. Om nog een extra twist te geven heb ik heel subtiel de kleur roze in het logo terug laten komen.

De letter g heb ik door 4e gedeeld om er nieuwsgierigheid in te brengen aangezien je niet 1 2 3 ziet wat het is. ¼ van de g laat ik overal terugkomen als een soort van beeldmerk.

 

Stationery

Voor mijn stationery heb ik weer de donkerblauwe en de witte kleur erin toegepast zodat er weer een contrast wordt getoond.

Mijn envelop is van buiten donkerblauw en wat er binnen inzit is wit en toont een bepaalde rust. Ik wil overal de kracht en de rust tegenover elkaar zetten. Donkerblauw is best wel een aanwezige kleur en wit is juist weer heel rustig. Daarom is het briefpapier wit en de envelop donkerblauw.

Het zelfde is met mijn visitekaartje, een kant is donkerblauw en de andere kant weer heel rustig. Zo heb je niet alleen het contrast met licht en donker maar ook met heftig en rust.

 

Folder

Net als bij de rest zie je hier ook weer goed het contrast. De buitenkant van de folder is donkerblauw en de binnenkant is wit en rustig. (zie de tweede afbeeldingen voor de vouwlijnen)

 

Posters

Bij de posters heb het contrast tussen de achtergrond en de kunst gemaakt.

De letter g heb ik door 4e gedeeld om er nieuwsgierigheid in te brengen aangezien je niet 1 2 3 ziet wat het is. Door die g toe te passen op de poster en daar de kunst in te zetten brengt dat ook weer nieuwsgierigheid op en geef je niet te veel weg wat er in het museum is maar maak je de mensen nieuwsgierig zodat ze meer willen zien en naar het museum toe gaan.

 

Website

Op de homepage heb ik als eerst een afbeelding met wat er binnenkort te zien is op de tentoonstelling. Als je naar beneden scrollt dan krijg je een soort kalender. Op de dagen die roze getoond zijn komen er nieuwe exposities. De roze details op de website zijn allemaal call2actions. De roze kleur komt ook weer terug in de punt van het logo.

  • Koop tickets
  • Datums van exposities
  • Instagram, facebook en twitter