Het laatste project oftewel het examenproject is alweer in zicht. De opdracht is om een tijdelijke en verrassende pop-up presentatie/winkelconcept bij Droog Amsterdam vorm te geven en de publiciteit daarvan te verzorgen. Daarnaast is de doelgroep mensen die geïnteresseerd zijn in mode of producten, maar niet alleen in shoppen. Bij hen is het ook van belang dat de ontwerper en het concept achter de kleding of het ontwerp staan. Het budget voor dit project is € 40.000.

De producten die gerealiseerd worden zijn:
– Schetsen/werkboek met proces en minimaal 2 concepten
– Sfeer filmpje max 30 sec.
– Winkelinrichting/Winkelconcept laten zien in minimaal 2
visuals
– Verpakking/inpakpapier (gewone en een luxe variant)
– 2 Tasjes (1 plastic en 1 duurdere uitvoering)

Openingscampage
– 2 posters
– Website met teaser clip
– Collectie Brochure model 1 x

De ontwerpers die ik heb gekozen om te gebruiken bij mijn project zijn Botter en Herrebrugh.

Info over Botter,

BOTTER is het nieuwste Nederlandse modelabel van ontwerpers en partners Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh. Botter en Herrebrugh ontmoetten elkaar negen jaar geleden, voordat hun mode-avontuur begon. Botter studeerde in 2017 af aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en werd opgeleid door onder meer de Belgische ontwerper Walter van Beirendonck. Voor zijn mastercollectie ontving Botter vijf prijzen, waaronder de Ann Demeulemeester Award en de Dries van Noten Award.

De collectie ‘Fish or Fight’ is een clash van Rushemy’s Caraïbische roots en een Europese kledingstijl. Wat meteen opvalt zijn de details die verwijzen naar de impact die grote bedrijven hebben op het milieu en hoe moeilijk lokale vissers het krijgen. Denk bijvoorbeeld aan visnetten en grote opblaas dolfijnen vastgebonden op de hoofden van de modellen.

Mijn concept is,

Niets is wat het lijkt

Het lijkt fantastisch en het ziet er veel belovend uit en dat zal het ook wel zijn alleen wordt je met je neus in de feiten gedrukt als je daadwerkelijk bij de pop-up store aankomt.

De pop-up store legt net zoals de collectie ‘Fish or fight’ de nadruk op het plastic gebruik.

Het is een soort plot twist/ je krijgt eerst een heel goed beeld en dan ga je nog eens kijken en goed nadenken en dan denk je shit.

Mijn inspiratie heb ik gehaald uit de achtergrond verhalen van Botter & Herrebrug en haar kleding.

Mijn inspiratie
Zelfgemaakte moodboard

Hieronder zijn de door mij gemaakte media uitingen te zien,

Winkelinrichting
Botter luxe tas
Botter katoenen tas (herbruikbaar)
Botter inpakpapier
Botter gerecycled plastic verzendzak
Botter cadeauverpakkingen
Botter verzenddoos
Botter verzenddoos binnenzijde
Botter posters

Botter brochure
Botter webdesign